2017-2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

 

НАВЧАЛЬНИЙ СЕМІНАР-ТРЕНІНГ

 

 

для вчителів,

які у 2018-2019 навчальному році

будуть навчати учнів 1 класу МИСТЕЦТВУ


   19 квітня 2018 року  на базі Дубенського районного методичного кабінету проведено навчальний семінар-тренінг з теми «Особливості реалізації галузі «Мистецтво» в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти» для  вчителів предметів мистецької освітньої галузі, які у 2018-2019 році будуть працювати в 1 класі, в ході якого  удосконалювали свій методичний та практичний рівень професійної компетентності 43 педагоги. 

    Із учителями  працювали тренер Ірина Леонідівна Панасюк, методист районного методичного кабінету та  Марія Анатоліївна  Гуменюк, учитель образотворчого мистецтва Вербської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

  У теоретичному блоці семінару педагоги опрацювали питання щодо готовності учителів мистецтва до змін в умовах Нової української школи, ознайомилися із особливостями впровадження нового Державного стандарту початкової освіти та типових освітніх програм мистецької освітньої галузі нового Державного стандарту початкової освіти, формування наскрізних умінь засобами музичного та образотворчого мистецтва.

   Цікавим і насиченим став практичний блок тренінгу, в ході якого Ірина Леонідівна на прикладах продемонструвала, як учнів 1 класу Нової української школи навчати нотній грамоті, використовувати музично-дидактичні ігри на уроках музичного мистецтва, розвивати когнітивну сферу учнів засобами використання опорних схем, розкрила сучасні методи організації слухання та інтерпретації музики, використання рухів під музику як способу самовираження учнів у музичній діяльності.

    Практичний блок з образотворчого мистецтва провела  Гуменюк Марія Анатоліївна, яка пояснила педагогам, як розповідати дітям про мистецтво, розкрила питання сучасних підходів до організації практичної роботи на уроках образотворчого мистецтва та психологічних аспектів інтерпретації  дитячих малюнків.

   У заключному блоці семінару педагоги познайомилися із модельними навчальними програмами  та  виготовили лепбук «Веселі нотки».

 

 

УЧАСТЬ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДУБЕНЩИНИ

У КОНКУРСІ МАЛЮНКІВ

 

"ЗДАЙ КРОВ ЗАРАДИ ЖИТТЯ"


 

МЕТОДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ

ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА

з теми

 

"НОВИЙ УЧЕНЬ. НОВИЙ УЧИТЕЛЬ.

НОВИЙ УРОК"

 


 

   Урок — це центр, навколо якого обертаються і до якого повертаються всі думки і дії вчителя.  Він має пам'ятати, що на кожному уроці потрібні інтерес і захопленість самого вчителя, готовність самому дивувати і дивуватися.  Моделювання уроку мистецтва  на засадах компетентнісного підходу вимагає від сучасного педагога уміння організувати навчально-пізнавальну діяльність учнів шляхом поєднання «освіти для всіх» з «освітою для кожного».

   З метою підвищення фахової майстерності та формування нового педагогічного світогляду 29 березня 2018 року  проведено засідання методичного обєднання вчителів мистецтва Дубенського району  з теми «Новий учень. Новий учитель. Новий урок», в ході якого педагоги обговорили питання підготовки учителя мистецтва в умовах Нової української школи, презентували нові форми роботи,  спрямовані на підвищення ефективності навчання мистецтву, розглянули нові методи навчання  та  формування основ мистецької ерудиції учнів, моделювали сучасний урок мистецтва.

    Цікавим і насиченим став майстер-клас вчителя мистецтва Вербської ЗОШ І-ІІІ ступенів Гуменюк Марії Анатоліївни, яка оригінально і креативно залучила колег до моделювання уроку мистецтва у 8 класі з теми «Галантне рококо».

    Енергійним був і підсумково-рефлексійний етап семінару, під час якого учасники висловили  власне бачення  учителя Нової  школи.

 

 

 

 

РАЙОННИЙ ЕТАП

ОБЛАСНОГО ЕТНО-ФЕСТИВАЛЮ

 

"ВИФЛЕЄМСЬКА ЗІРКА"

   З метою залучення молоді до вивчення та популяризації кращих зразків українського народного мистецтва 13 грудня  2017 року на базі районного Будинку культури пройшов          І етап обласного етно-фестивалю «Вифлеємська зірка»  серед учнів освітніх закладів Дубенського  району.

   У конкурсі взяли участь  гурти колядників, вокальні колективи і солісти 12 загальноосвітніх навчальних закладів: Вербської, Квітневської, Повчанської, Соснівської, Стовпецької, Тараканівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів,   Іваннівської, Рачинської, Староносовицької загальноосвітніх шкіл І-ІІ ступенів, Білогородського, Грядківського та Малосадівського  навчально-виховних комплексів.

Рішенням журі визначено переможців  районного етапу конкурсу.

 

У номінації «Вокальні колективи»:

  • гурт «Різдвяний передзвін» Вербської ЗОШ І-ІІІ ступенів (керівник Руслан Озірський) -    І місце;
  • гурт «Різдвяні дзвіночки» Тараканівської  ЗОШ І-ІІІ ступенів (керівник Олена Петрук) –  ІІ місце;
  • гурт «Різдвяна зірочка» Білогородського НВК (керівник Лариса Копко) –                          ІІ місце;
  • вокальний ансамбль «Зоряне сяйво» Повчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів (керівник Олена Вавринюк) – ІІІ місце;
  • фольклорний ансамбль «Водограй» Грядківського НВК (керівник Ніна Климчук) –            ІІІ місце.

 У номінації «Солісти» перемогу здобула Мельник Юлія,

                                                                  учениця Повчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

   З метою формування негативного ставлення до корупції як суспільно негативного явища з 20 жовтня  по 08 листопада 2017 року проведено районний етап обласного конкурсу дитячого малюнка  «Україна без корупції» серед учнів навчальних закладів.

       На конкурс було представлено 41 роботу із 13 загальноосвітніх навчальних закладів району, у яких  школярі художніми засобами висловили власне бачення боротьби з корупцією в Україні, показали, якою повинна бути наша держава без неї.

 

   У першій (молодшій) віковій категорії переможцями визнано:

·        Мулик Зоряну, ученицю Стовпецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  (керівник Мулик С.М.) – І місце;

·        Головчицького Артема, учня Тростянецького навчально-виховного комплексу (керівник – Доманська Л.П.) – ІІ місце;

·        Шмигельську Софію, ученицю Староносовицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів (керівник – Лагетко Т.М.) – ІІ місце;

·        Домброва Артема, учня Малосадівського навчально-виховного комплексу (керівник – Бабич І.Л.) – ІІІ місце;

·        Андріюка Мирослава, учня Соснівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (керівник – Юхимчук Г.Ф.) – ІІІ місце;

·        Андріюк Єлизавету, ученицю Соснівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (керівник – Кондратюк І.П.) – ІІІ місце.

 

У другій (середній) віковій категорії:

·        Брушко Аллу, ученицю Вербської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (керівник – Гуменюк М.А.) – І місце;

·        Павлик Софію, ученицю Вербської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (керівник Гуменюк М.А.) – ІІ місце;

·        Левун Анну, ученицю Здовбицької  загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів (керівник – Лисун М.П.) – ІІ місце;

·        Мартовицьку Єлизавету, ученицю Варковицької гімназії (керівник – Квітка О.С.) – ІІІ місце;

·        Квітку Дарину, ученицю Варковицької гімназії (керівник – Квітка О.С.) – ІІІ місце.

 

   Діти висловили своє ставлення до корупції, тепер залишається дорослим прислухатись до їхньої думки, сказавши корупції  рішуче НІ .

ШКОЛА СТАНОВЛЕННЯ

МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ МИСТЕЦТВА

Майбутнє розвитку мистецької освіти

в загальноосвітній школі 

за мотивованими,

компетентними вчителями 

  Українська  школа буде успішна,

якщо до неї прийде успішний учитель.

Він  -  успішний вчитель та фахівець — вирішить дуже багато питань

щодо якості навчання…

До дітей має прийти людина-лідер,

яка може вести за собою,  

яка любить свій предмет,

яка його фахово викладає

(Із Концепції “Нова українська школа»).

 

 Можна підготувати нові стандарти, скласти нові програми та написати нові сучасні підручники, але без докорінної зміни підготовки вчителя не можна оновити процес викладання мистецьких дисциплін.

   На сьогодні назріла ситуація, коли необхідні докорінні зміни підходів до навчання дітей музичному та образотворчому мистецтву в загальноосвітніх школах. Застаріли методи та підходи знищують мистецьку освіту в школі.

  Необхідно мотивувати вчителів до вдосконалення педагогічних методів та технік. Мотивація вчителя до інновацій – це проблема, яка, поряд із державною підтримкою,  має вирішуватися на рівні надання методичної допомоги молодим учителям під час проведення різноманітних заходів: методичних обєднань, семінарів-практикумів, майстер-класів, практичних занять тощо.  

   З метою розкриття творчого потенціалу молодих вчителів мистецтва, збільшення ступеню креативного підходу до конструювання продуктивних творчих завдань, формування позитивного ставлення до власних здібностей та до роботи з дітьми, 16 листопада 2017 року на базі Тростянецького НВК було проведено засідання Школи становлення молодого вчителя мистецтва з теми «Особистість сучасного вчителя мистецтва в умовах Нової школи».

     У ході практичного блоку заняття з елементами тренінгу «Конструювання продуктивних творчих завдань з метою формування позитивного ставлення до власних здібностей та до роботи з дітьми» педагоги, під керівництвом методиста Ірини Панасюк, відпрацьовували засоби і способи ефективного індивідуального стилю професійної діяльності, вчилися підвищувати рівень самооцінки та формувати емоційно-позитивне ставлення до дітей, розвивали здатність до педагогічної рефлексії, аналізували і оцінювали наслідки власних виховних впливів,  удосконалювали техніку живого і образного спілкування з учнями, пластичність, емоційність, артистизм.

    Молоді педагоги мистецтва зробили висновок, що сучасному вчителю необхідно докорінно змінювати підходи до навчання дітей від знаннєвого до компетентнісного.

 

 

МЕТОДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ

ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦЬКИХ ПРЕДМЕТІВ

Кожен повинен зустрітися з мистецтвом особисто, і справжня зустріч відбудеться лише тоді, коли людина відчує втілення у художньому образі своїх переживань, вироблених життєвим досвідом.

09 листопада 2017 року в рамках методичного об’єднання з теми «Удосконалення художньо-педагогічного спілкування учителів мистецьких предметів» та з метою удосконалення теоретичних і практичних навичок художньо-педагогічного спілкування, ознайомлення  з новими формами організації навчальної діяльності,  вчителі мистецьких предметів Дубенщини відвідали Кременецьку обласну гуманітарно-педагогічну академію ім.Т.Шевченка, зокрема кафедру методики викладання мистецьких дисциплін. Педагоги переглянули виставку художників Кременеччини «Різнобарв’я», відвідали виставкові зали та  музейну кімнату художника-графіка та іконописця Р.Глувка, ознайомилися з технікою розпису кременю.

 

Родзинкою зустрічі стала участь  педагогів у воркшопі  з об’ємної аплікації «Паперове натхнення», колективному навчальному заході, у ході   якого  вчителі мистецтва отримали нові знання і навички, позитивні емоції, незабутні враження та сертифікати учасника методичного семінару з теми «Вивчення творчості художників рідного краю на уроках мистецького спрямування в загальноосвітньому навчальному закладів».

МЕТОДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ

ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

   Що таке предметні мистецькі компетентності? Як  формуються міжпредметні естетичні компетентності? Яким має бути компетентний учитель мистецтва нового формату в умовах Нової української школи? Як перебудовувати навчальний процес на засадах нових підходів у навчанні сучасної дитини? Відповіді на ці  та інші питання отримали вчителі мистецьких предметів у ході  засідання методичного обєднання з теми «Формування предметних мистецьких і між предметних естетичних  компетентностей учнів на уроках     мистецьких     дисциплін»,     проведеного 

21 вересня  2017 року  на базі Квітневської ЗОШ І-ІІІ ступенів з метою ознайомлення педагогів району із новітніми тенденціями щодо навчання музичного та образотворчого мистецтва, сучасними методами формування предметних мистецьких та між предметних естетичних компетентностей учнів на уроці та позаурочний час, сучасними підходами до вивчення мистецьких предметів.

   Девізом заняття стали слова  Міністра освіти України Лілії Гриневич: «Школа має навчити дітей використовувати знання і вміння, отримані в процесі навчання, для вирішення повсякденних проблем і життєвих ситуацій… Основні компетенції мають пронизувати увесь зміст освіти і робити його прикладним до життя».

    У теоретичному блоці методист районного методичного кабінету Ірина Панасюк ознайомила вчителів із формуванням предметних компетентностей  педагогів  у процесі реалізації освітньої галузі «Мистецтво» та провела методичний дайджест «Професійна компетентність учителя мистецтва у форматі нового мислення».

    Досвідом побудови єдиного простору навчання мистецтву на уроці музичного та образотворчого мистецтва  у практичному блоці заняття поділилися вчителі Квітневської школи Сорока Віра Олександрівна та Надаховська Людмила Юріївна, які провели для колег урок-майстерню. 

     У ході проведення підсумково-рефлексійного етапу семінару, учасники дали відповідь на питання: «Чи готовий Я до реалізації мети компетентнісного навчання?»